Warrior ♛
flee unto Allah.

Diary Contact Theme +Follow



OLD NEW
My Life Is Not As Perfect As Your Life

Aku taktahu mimpi ape aku malam tadi, tibetibe nak cerite pasal hidup aku . HAHA ! oleh itu, kamu semue yang telah terlanjur membace post neh wajib bace sampai habes . AHAK !


Wanseponetaim, aku telah dilahirkan oleh ibu pada empat september sembilanbilassembilanpuluhlapan di hospital kualapilah . aku  telah diberi name iaitu NurSyazwaniBatrisyia . 


Aku mempunyai lima orang adekberadek


  • NurAtirrahFarhanah
  • NurSyazwaniBatrisyia
  • NurQistina
  • NurSyazanaAisyah
  • NurAnisSofea
Tujuh tahun selepas itu, aku telah bersekolah di SekolahKebangsaanSeriKelana . aku takut sangat mase tuh . nak menangis pon ade . tapi, nasib baik aku ade kakak yang juge bersekolah disitu . kelas pertame yang aku masok ialah 1Arif . dikelas, aku sangat pendiam . kalau cekgu suroh bercakap, nampak mulut je yang gerak , suare takde :)
kawan pertame aku tyna . yeah ! seronok kawan dengan die . pastu, aku dan tyna tukr kelas ke 1Cemerlang . start from that moment, tyna dan aku takrapat kerane die dah selesa dengan budakbudak dalam kelas tuh . aku ? maseh terkebilkebil di dalam kelas . HAHA ! 


Pastuh, aku masok darjah 2 . kelas aku 2Cemerlang . Begitu juge dengan darjah 3, 3C . HAHA ! mase aku darjah empat, aku maseh lagi dalam kelas Cemerlang . aku berkawan baik dengan iman . yeah ! die satu kepale dengan aku . Kitorang memang rapat sampai darjah lima . maseh kelas Cemerlang * awal tahun tuh, takrapat sangat sebab iman dah mule lepak dengan yana . die pon macam taklayan aku dah . jelez ? mesti lah weyh . pertengahan tahun, baru kitorang rapat balek . bila da kawan dengan iman, aku da mule biseng . gangster pon ade . HAHA ! pernah tuh, kitoang gadogado dengan abangabang darjah 6 . ceh, abang konon* iman je yang mencarotcarot, aku tolong diam jep . HAHA ! 


Aku bukan kawan dengan iman je, die neh sorang mamat yang ter-LEBIH tinggi daripada aku . the name is ayie . aku kenal die mase tusyen . yeah ! kitorang boleh lah rapat . tapi, die baik . I think :) he is very skilled in playing the harmonica andand die pandai lukis . aku suka ! die ade jugak bagi lukisan dekat aku . sampai sekarang aku maseh simpan . sometimes die kasi, sometimes aku yang mintak . HAHA ! aku pernah gado dengan iman pasal lukisan tuh sebab iman jelez . HAHA ! 


Then, aku masok darjah 6 . kali neh bukan kelas Cemerlang lagi . aku da jadi bodoh . HAHA ! * menangis jugak sebab kene berpisah dengan kawankawan . aku dengan tyna masok 6 Bestari, yang lain kelas Cemerlang . mulemule, aku taksuka langsung dengan kelas tuh . biseng gilaa ! tapi, da lamelame tuh . aku da dapat terime keBISINGan tuh . HAHA ! aku da jadi lebih biseng since masok kelas tuh . HAHA ! eman . yeah ! kitorang memang rapat . aku taktahu kenape dan bile aku boleh serapat itu dengan die . scandal ? =,= * mase aku dengan ayie pon takmacam neh . 


Pastuh, aku pinda kelas . Cemerlang lagi ! ternyate aku belom bodoh lagi * bile kene pinda kelas, sumpaa aku taknak . da terlalu sayang dengan kelas tuh . then, selepas beberape hari aku masok kelas 6Cemerlang, aku da mule selesa . pastuh, aku da berkawan baik dengan meeya dan ijat . kemane sahaje, kami memang bertige . cekgu pon cakap macam tuh . HAHA ! walaupon aku dengan meeya dan ijat kawan rapat . tapi, aku lebeh rapat dengan mia . yeah ! minah kelink too ! sayang kaulah ! kalau die ade masalah, muke neh lah yang selalu bagi nasehat dan mendengar kate hati die . HAHA ! aku pon macam tuh . 


Then, kami bertige mulai rapat dengan geng gila neh . makcekk annys , nassa dan aynen . diorang sangat gilagila , aku pon takot . HAHA ! dan, aku paleng rapat dengan makcekk . aku taktahu kenape aku panggel die makcekk . tapi, die okay je dengan nekname tuh . hubungan yang semaken rapat membuatkan kitorang buat group baru . yeah ! dan ahliahlinye


  • wanny
  • makcekk annys
  • meeya
  • ijat
  • tyna
  • nassa
  • aynen
  • eeija

eeija ? wanny , kau da lupe pasal eeija . eheh, lupe pulak . HAHA ! 


aku suka kawan dengan die . sebab  dia kaye ? ye memang betul . bukan lah . sebab entah , takkesah lah sebab ape asalkan kitorang kawan. yeah ! 


Wannywanny ! kau neh taksangkot dengan sapesape ke ? takkan single kot .

Aku cume boleh jawab 

Luar je aku taken, dalam tak . ye ke ? entah . aku pon taktahu status aku

Seperti pelajar darjah 6 yang lain, aku wajib meninggalkan sekolah rendah . jahat ta ayat aku ? 
yeah ! aku akan masok sekolah menengah selama tigabulan . berape bulan ? T to the I to the G to the A ! what does it mean ? tiga . tiga ape ? ultraman tiga kah ? tiga bulan lah . 

Wanny,cukop lah tuh . tige je daripade tadi . belajar math ke ? stop please . 

Singkatkan ? aku baru na menikmati kene buli dengan seniorsenior sekolah menengah, da kene pergi jauh . 

Cepatnye ! jangan lah pergi ! stay je lah . kalau kau pergi, sape yang na update blog ? ):

Aku pergi duatahun je . da da ! jangan nanges , burok muke . 

Tumpang tanye, awak cakap dengan siape ?

tut tut tut =,= . HAHA !