Warrior ♛
flee unto Allah.

Diary Contact Theme +Follow



OLD NEW
#1

Assalamualaikum, semua. Alhamdulilah, akhirnya aku menemui nafas baru setelah tenggelam di dalam kegelapan. Maafkan aku kerana bersikap emo. Aku mengharungi masa susah.  Aku terlalu sedih sehingga aku terlupa yang bukan aku seorang sahaja yang sedih, sakit hati dll mungkin ada yang lebih susah daripada aku. Mengenai apa ? Thats private *grin* Ada sebuah tumblr yang membuatkan aku untuk menulis kembali. Terima kasih, unnie :) Seseorang kata, sahabat dan kawan adalah perkataan yang berlainan. Kawan hanya menginginkan kelebihan aku. Mereka takut untuk menegur kesalahan aku. Berlainan dengan sahabat. Sahabatlah yang berada di samping aku ketika susah dan senang. Merekalah yang mendorong aku ke arah kebaikan. Syukur kepada Allah kerana mengurniakan lima orang sahabat sejati kepada aku. 2 tahun bersama, memberikan kenangan yang indah kepada aku untuk dihargai. Muni, kata orang kami kembar. Banyak persamaan. Tapi sekarang dah tak sama sangat. Mak kau mengandung lagi -,- Dialah teman untuk menangis, ketawa, drop orang, etc. Bella, pertama kali aku jumpa dia, memang aku takut dengan dia. Sampai sekarang dan aku tak tahu kenapa. Aku selalu menceritakan masalah aku kepada dia. Dia pendengar yang setia. Aku tahu kau suka AH, tapi tak apa kau tak mengaku. Aku faham, dalam hati ada taman kan ? Dayah, mempunyai mata yang bulat dan menakutkan aku. Aku selalu suruh dia mengecilkan mata, lol. Seperti Bella, dia juga tempat aku untuk mengadu. Nasihat boleh diterima pakai. Dan dia orang pertama yang tahu mengenai Spongebob. Kau jagakan dia untuk aku, tau ? Jiha, favourite dongsaeng aku. Walaupun muka dia tampak sombong, tapi hati dia baik. Kita ada masalah yang samakan ? Jangan risau, aku selalu ada. U cry, I cry remember ? Just janji dengan aku jangan simpan dalam hati. No good for you. Trust me, its happened to me. Mereka mungkin tidak sempurna, tetapi mereka cukup sempurna untuk bersama aku. Sebenarnya, aku tak tahu apa untuk ditaip. Aku hanya meluahkan perasaan aku tapi tidak semualah. 
“‎3 perkataan bermakna yang ditunggu oleh setiap wanita. Bukan “I love you”, tetapi “Aku terima nikahnya”.”

Hey kau, kau tahu tak aku selalu pandang kau dan berharap untuk kau berpaling ke arah aku ? Orang tu kata kau perasan tapi ... selagi kau tak cakap, aku akan anggap tak. Kalau kau tahu, tak payah nak gelak. Kalau tak, aku drop kau guna tulisan kau -,- Fikir aku tak tahulah tulisan kau macam mana. Kau diam sahaja. Its okay if you dont have the same feelings. Allah writes my love story better than I wrote by myself.