Warrior ♛
flee unto Allah.

Diary Contact Theme +Follow



OLD NEW
#2


Assalamualaikum, uolls :D Aku terlalu busy dan juga malas. Sometimes ada jugalah keinginan nak menaip menyelit, tetapi kemalasan menguasai. Lagipun, aku tak tahu nak menaip apa. Tajuk pun tak tahu. Kalau aku tak ada depan PC, banyak sangat yang aku nak bebel tapi bila dah dekat depan PC, memang blank. Aku tak suka situasi tu. Lol, macam lagu Bunkface pula kan. Sekarang ni, aku selalu layan twitter. Err, memang aku ada twitter je kan. Aku malas nak activekan muka buku aku tuh. Bukannya banyak noti. Setakat orang hantar games, apa kejadahnya. Aku mengakulah, dulu aku ada main Pet Society. Setiap kali aku on, mesti nak tengok pet. Bersih ke tidak rumah dia. Mana taknya, nanti dapat duit. Tapi sekarang, aku dah dewasa lagi matang. Pfftt, matanglah sangat. Dulu aku selalu layan Jimmy Neutron. Tak ingat ? Alah, yang badan kecil tapi kepala besar. Then cartoon apa lagi eh ? Oh, Totally Spies. Aku punya warna merah, Clover. Selalu aku berebut dengan adik-adik. Yelah, character ada 3 tapi siblings aku ada 5. Mananya tak berebut. Ada masa tu, omma terpaksa tutup TV. Kalau tak, sampai ke malam, kitorang gaduh, harharhar.  Err, sebenarnya ada banyak lagi. Kalau nak describe satu-satu, sampai bila pun tak habis.

Now, sebagai seorang yang dewasa lagi matang. Boo laju-laju. Aku hanya layan story yang bukan cartoon. You know what I'm talking about ? Like Twilight, Harry Potter and so on lah kan. Drama Korean semestinya aku layan. Aku malas nak tengok drama Melayu. Bukan aku tak support industri kita, just tak berkualiti sangat. Aku bukan kutuk, just some opinions. Ada tu, epic fail. Terus tak ada mood aku. Same goes to Indonesion's drama. Amboii, kalau ye pun nak zoom, janganlah lama sangat. Sabar je aku. Wasting my time betul. Then, dia banyak episod tau. Kalau 20 tu, aku boleh accept lagi tapi ni sampai beratus. Memang aku dah reject nak menengok. Tapi ada satu drama Melayu ni, yang kalau diulang banyak kali pun, memang sanggup aku tengok. Asmara lah bro. Asmara II pun aku layan tau. Jangan memain, tak pernah miss tahu *grin*

Wait, kenapa tiba-tiba masuk topik drama pula ni ? Macam mana boleh masuk ? Sorrylah, dah tak boleh nak delete. Aku kan pemalas. You know, nowadays, aku rasa penat sangat. Bila fikir balik, aku tak buat kerja-kerja berat. Just duduk depan PC je. Then aku rasa banyak sangat masalah aku. Malam pula, mesti aku akan menangis. Then tanya diri sendiri. Kenapa aku ada hidup ni ? Kenapa orang tu bahagia, aku tak ? Kenapa aku yang dipersalahkan ? Kenapa tu Kenapa ni. Tapi tu dululah. Sekarang aku adalah improvement sikit. Aku baru hendak mengenali erti tabah dan sabar. 

Sebelum tidur, aku akan tengok cermin. Pandang mata aku sedalam-dalamnya. Then aku akan fikir semua masalah aku satu-satu. Perempuan ni sensitif. Even benda kecil pun, dia akan kecil hati. Aku pun macam tu. Dah namanya perempuan kan ? Aku selalu ikut hati. Pepatah ada mengatakan ikut hati, badan binasa. Tapi tak tahu kenapa, aku terlalu emosi. Kalau marah, semua akan keluar dari mulut aku. Aku kalau dah merajuk, memang lama nak okay balik. Ada masa tu, aku sedih gila tapi aku try tersenyum. Betapa susahnya situasi tu. Di saat, kita perlukan seseorang tapi tak ada siapa yang sentiasa ada. Tapi bila diorang need someone to comfort, barulah terhegeh-hegeh perlukan pertolongan kita. Aku tahu kalau gelak banyak, ilmu keluar. Tapi tu sahaja cara untuk comfort aku. 

Rasanya sampai sini sahaja luahan hati yang seseorang yang terpinggir. Bye everyone, stay smile :D