Warrior ♛
flee unto Allah.

Diary Contact Theme +Follow



OLD NEW
Wake Up, Muslims!


Assalamualaikum, guys :)

Alhamdullilah, we meet again in another post. Focus at the title. Aku tengok Islam semakin hilang. Orang Islam ramai gila. Bersepah dekat dunia ni. Tapi aku tak rasa diorang masih berpegang pada iman. Kalau betul diorang masih ada perkataan iman dalam diri, then look at Syria, Palestin and others. Sedih kan? Kita ramai, tapi berapa ramai yang beri perhatian dekat saudara kita? 

Tengok macam mana Israel buat dekat saudara kita. MasyaAllah, aku sendiri pun tak sanggup. Umat Islam, jom kita bersatu macam zaman Rasullullah balik. Kafir ni pandai sangat. Dia tak serang macam zaman Rasulullah. Diorang tak pakai pedang tapi diorang serang pemikiran kita melalui hiburan. Umat kita pun sekarang dah terkena penyakit wahn. Penyakit cintakan dunia dan takut mati. 

Malas nak bebel panjang, bukan faham pun aku cakap ape, lol. Takpe, asalkan korang faham apa yang aku try sampaikan. Agama itu nasihat. InsyaAllah, kita saling ingat-mengingati. Sama-sama bergerak ke arah kebaikan dan ke jalan Allah. 

Last, fikir dalam-dalam mengenai iman kita. Jangan sampai Islam hilang di dunia, baru nak menyesal :)